2009/04/28

Bröllopsdag.

Idag firar Erik och jag 2 år som gifta. Plus 15 år då vi levde i synd; ha, ha, ha! Två gifta år, vad kan det kallas... frigolitbröllop? Staniolbröllop? Lightbröllop? Ingen aning. Vi har hur som helst haft en toppentoppen dag; lååång frukost, därefter åkte vi till Botaniska Trädgården där vi sade ja för exakt två år sedan, och Erik överraskade mig med en ny ring. Jag sade ja igen. Alla som känner min man IRL vet att detta var en överraskning långt utöver det vanliga. Mycket långt. Jag blev töntigt glad iallafall, det måste vara åldern. Sedan åt vi en attans god lunch på Botaniska Paviljongen, blöt slängpuss till kocken. Väl hemma njöt vi av sommarvarm trädgård, måla lekstuga, fika i utetältet och tjat med the Knotts, Valter och Märta alltså. Det är det lilla som är det stora.

Inte mycket tid till teknik så här i vårtider. Min mobil har jag inte haft påslagen på flera veckor. Det är knappt att jag kollar mejlen. Eller surfar. Jag är kort och gott ute, ute och ute i våren. Vi äter bara frukost inne. Mellanmål, lunch och middag intas på uteplatsen som bra nog ligger under tak. Trädgårdsunderhåll tar sin tid. Och målning av lekstuga. Och pimpning av lekstuga. MajPolarn sitter bredvid i gräset och idisslar grus och strån medan jag grejar. Eller så krabbkryper (väldigt skum krypteknik) hon ner i någon slänt och tror att gräset är grönare på annat håll. Ingen av oss vill gå in om vi inte måste.

Botaniska i Göteborg. Trädgårdarnas trädgård.

Turturkråkor. Jag älskar kråkor.

"Ja"-platsen.

Såklart var Maj med. Här redo att provsmaka grus från Örtagårdens gångar.

Måste måste måste till Nilssons och köpa en magnolia. Nilssons Plantskola är min klorofyllbank här på bystan. Och vi är så gott som grannar. Mycket praktiskt.

1 kommentar:

SanKan sa...

Grattis till dig och Erik i efterskott!! Vad kul och romantiskt med ringen! Låter som att ni hade en riktigt underbar dag. Kram S