2009/05/06

I fredags fyllde Klara Maj Sol 1 år; kalas, släkten, grill, ny lekstuga, rabarbertårta och sommarvärme! Maj går inte än, utan kryphasar sig fram med ena benet vikt under sig. Hon ser ut som en eremitkrabba då hon kommer susande över golv och gräs. Då vi ger henne något säger hon "kackaaaack", dvs. "tack tack". Hon äter allt vi serverar. Och bra. Hon är frodig som ett troll med runda Mazarin-kinder.

Och så är det definitivt slutammat. Idag slog det mig att det var några dagar sedan Maj tuttade. Eller snuttade. Jag är en sån amningsentusiast, vill gärna amma länge. Och det har fungerat så jättebra. Men idag då jag hivade upp tröjan gav Maj mig en "vad-sysslar-du-med"-blick, och ormade sig ointresserat i min famn. No more tuttelutt. Snyft och vemod. Klippet här under blir jag dock väldigt glad av! Ratta-datta-daaa!

Barbro Lindgrens bild från Operans hemsida.
Klipp från Youtube.

2 kommentarer:

Kalle sa...

Åh, det var inte igår man såg sällskapsresan. Den är riktigt bra.. måste se den snart igen!

sara sa...

snutt snutt här fortfarande Lingon skrattar lite skevt o galet när jag hivar upp tröjan. Undrar hur länge jag ska hålla på har ingen plan. Men lite orolig om hon fortfarande ammar när hon börjar dagis...