2009/08/02


Vi åkte till Mölndals Museum och firade Valtermannens 7-årsdag. Temat var 30-tal och alla gästerna fick låna tidsenliga kläder ur rekvisitakofferten. Kom på mig själv med att stå och riva i innehållet tillsammans med alla barnen, hittade hur många fina klänningar som helst... Tyvärr var de inte till salu. Bu. Valter blev söt som få i sin lilla smäck och tillhörande väst. Toppenkalas blev det, som avslutades med pannkakskalas i kafeterian.
Idag har Valter varit ner till affären alldeles själv och handlat mat på uppdrag; gurka, knäcke och fil. Milstolpe! Jag kan skicka mitt barn till affären och handla! Extra guldstjärna för att han på eget initiativ valde ekofil. Det är min son, det. Och roligt var det tydligen också. "Säg gäääärna till om det är något mer ni behöver! Jag går gääärna en gång till!"
Klockan kan han också riktigt bra, men det blir ibland på hans eget sätt. I slutänden dock rätt. Som idag. Klockan 17.48. Eller som Valter svarade; "Klockan är 3 minuter över kvart i 6." Hängde ni med?

4 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

Anna, va härligt att höra din lilla bloggröst igen. Jag var orolig att du gått i sommaride i väntan på julen med tanke på ditt senaste inlägg. Och klockslaget - det är ju klart som korvspad!

Julia sa...

Vilken himla fin bild!

Christina sa...

Vilka fina namn Valter, Märta och Maj. Skulle min barn också kunnat heta. Nu heter de Stella-Lee, Myra, Ruben och Ted istället.
Hejhej C

Annelie Johnsson sa...

Hej!
Halkade förbi, kikar runt lite i din fina blogg.
Mvh
Annelie